13 Nisan 2015 Pazartesi

Portekiz Schengen Vizesi Nasıl Alınır?

By

Portekiz Vizesi için İstanbul'da Macar Konsolosluğu'na başvurmanız gerekiyor. Randevuyu https://ifr.mfa.gov.hu adresinden alıyorsunuz FAKAT 1-2 ay sonrasına ancak gün veriyorlar. Bu konuda hem Macar Vizesi hem Macar Konsolosluğunun işlemlerini yaptığı Portekiz, Estonya, Slovenya Vizesi alacaklar dikkatli olmalılar.

Ankara'da ise Portekiz Büyükelçiliğine başvurabilirsiniz. mail@ancara.dgaccp.pt adresinden vize randevusu için mail atarsanız size en uygun tarihleri mail olarak gönderiyorlar.

25 Eylül 2014 tarihinden sonra aldığınız vizelerde VIS ifadesi varsa diğer şehirler için kargoyla başvuruyu da kabul ediyorlar ve gerekirse ya da eksik evrak olursa görüşmeye çağırıyoruz diyorlar. VIS ifadesi parmak izinin Schengen sistemine kaydedilmiş olması anlamına geliyor. Buradaki tek ilginçlik vize ücretini de zarfla birlikte göndermenizi istemeleri. Ben evrakları UPS ile gönderdim. Konsolosluğa gittiği için 20 TL aldılar kargo ücreti olarak. Size geri kargo ile gönderilmesini istiyorsanız UPS Formu doldurup onu da zarfa koymanız gerekiyormuş. Ben bu kısmı tam anlamadığım için direkt gönderdim, benim yerime dilekçe verdiğim bir arkadaşım teslim aldı pasaportu. 

Vize ücreti 167 TL. Konsolosluğa direkt başvuru olduğu için ayrıca hizmet ücreti ödemiyorsunuz.
Gereken dokumanlar ise; http://www.ancara.embaixadaportugal.mne.pt/images/Şengen_Vizesi.pdf  burada acik bir sekilde yazilmakta.
Vize sonuçlanınca mail atıyorlar ve ne zaman gönderileceğini ya da ne zaman alabileceğinizi söylüyorlar. Benim vize sonucu 8 günde çıktı ve tam 3 yıl! Beklenmedik sonuç oldu ama çok iyi oldu çok da güzel oldu!

Bekle bizi Porto!

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler